Регламенту Брейн Ліги сезону 2010 р.

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Організатором Брейн-Ліги "U3" з гри "Брейн ринг" (далі Ліги)  виступає Клуб "Що? Де? Коли?" Львівського національного університету імені Івана Франка.
1.2. Змагання Ліги проводяться у п’ять етапів (лютий 2010 року - червень 2010 року). Місце, дата і час проведення чергового етапу визначається Організаційним комітетом, про що він інформує капітанів команд.
1.3. Етапи Ліги проводяться почергово командами учасницями змагань – по 2 команди на етап. Кожна команда бере участь в організації лише одного етапу в сезоні. Послідовність чергувань встановлюється оргкомітетом перед початком змагань.
1.4. Оргкомітет, призначаючи чергові команди передає їм наступні повноваження:
- підготовка пакету із 120 запитань;
- призначення ведучого етапу, асистентів, що здійснюють залік відповідей, протоколювання змагань, ведення турнірної таблиці.

2. УЧАСНИКИ ЗМАГАНЬ
2.1. У змаганнях Ліги беруть 10 команд. Право участі надається командам-учасницям попередньього сезону, у випадку відмови команди від участі це право передається кращій команді "Синхрон-ліги", що ще не приймає участі в змаганнях Ліги.
2.2. До складу команди, що бере участь у змаганнях Ліги, можуть входити гравці, які протягом сезону 2010 не брали участі в діях інших команд під час змагань Ліги.
2.3. Для участі в змаганнях команда безпосередньо перед кожним етапом сплачує організаційний внесок у розмірі 20 грн.
2.4. Заміни гравців відбуваються у перервах між боями.

3. ПРАВИЛА ГРИ
3.1. В кожному бою одночасно беруть участь дві команди. Бій складається з визначеної кількості раундів, в кожному з яких відіграється одне запитання і розігрується одне ігрове очко.
3.2. Завдання команди-учасниці бою - дати правильну відповідь на запитання, задане ведучим Ліги, швидше за команду суперників. При виконанні цих умов команда отримує одне ігрове очко.
3.3. Моментом початку бою вважаються слова ведучого: "Увага, перше запитання". Закінченням бою вважаються слова ведучого: "Бій завершено".
3.4. Після початку відліку чистого часу (звуковий і світловий сигнал) кожна з команд має право натиском кнопки зупинити відлік і дати відповідь. Команда, що натисне кнопку до початку відліку часу (починаючи з першого слова тексту запитання), позбавляється права відповіді (фальстарт).
3.5. Відповідь від імені команди може давати тільки один гравець, вказаний капітаном команди. У випадку порушення цієї умови команда втрачає право на відповідь.
3.6. У випадку неправильної відповіді або порушення вимог п.3.4 даного Регламенту командою, що натиснула кнопку першою, суперникам дається право на відповідь протягом 20 секунд, після чого відлік чистого часу припиняється, і відповіді не приймаються. Ведучий зобов’язаний за 10 секунд до завершення чистого часу повідомити про це командам учасницям бою.
3.7. У випадку, якщо обидві команди не натискають на кнопку, чистий час обмежено 60 сек.
3.8. Відповідь вважається неправильною, якщо:
- не розкрита суть запитання з достатнім ступенем конкретизації (ступінь необхідної конкретизації визначається автором запитання, а у випадку відсутності його письмових вказівок – ведучим);
- форма відповіді не відповідає формі запитання;
- команда дала два або більше варіанти відповіді, при цьому хоча б один з них неправильний;
- у відповіді допущені грубі помилки (неправильно названі імена, прізвища, назви, дати, спосіб дій і т.д.), що спотворюють або міняють суть відповіді.
3.9. Обов’язки команди-учасниці.
3.9.1. Команди-учасниці зобов’язані під час етапів Ліги не допускати некоректної поведінки по відношенню до організаторів, суперників і глядачів (не залишати своїх місць до закінчення бою, не заважати роботі ведучого, асистентів і т.д.).
3.9.2. Забороняється використання за ігровим столом під час бою мобільних засобів зв’язку. За порушення цього пункту команда втрачає право відповідати на запитання, під час якого допущено порушення.
3.9.3. Забороняється використання гравцями під час бою інформаційно-довідкових матеріалів на будь-яких носіях. За порушення цього пункту команді зараховується поразка в даному бою з рахунком 0:5.

4. СХЕМА ЗМАГАНЬ
4.1. Кожен етап складається з двох турнірів групового і фінального.
4.2. В груповому турнірі етапу Ліги 8 команд розподіляються на 2 групи - "А", "Б" - по чотири команди в кожній групі.
4.3. Ігри в групах проходять по круговій системі.
4.4. Кожен бій групового турніру складається з семи раундів. Переможцем бою вважається команда, що набере більше ігрових очок, ніж суперник. У випадку рівності ігрових очок у команд оголошується нічия. За перемогу в бою команда отримує два турнірних очка, за нічию - одне, за поразку - нуль турнірних очок.
4.5. При підведені підсумків в групі місця команд визначаються наступним чином:
          - Найбільша кількість турнірних очок;
          - Перевага в особистих зустрічах, а саме:
                    - Найбільша кількість турнірних очок, набраних в особистих зустрічах;
                    - Найкраща різниця виграних і програних ігрових очок, набраних в особистих зустрічах;
                    - Найбільша кількість ігрових очок, набраних в особистих зустрічах;
          - Найкраща сумарна різниця виграних і програних ігрових очок;
          - Найбільша кількість ігрових очок.
          - У випадку рівності у двох або декількох команд всіх цих показників між ними проводяться додаткові ігри до одного взятого ігрового очка.
4.6. У фінальному турнірі команди, за результатами групового турніру, утворюють наступні пари, : А1 – Б1,  А2 – Б2, А3 – Б3, А4 – Б4.
4.6.1. Пара А1-Б1 проводить бій за 1–2 місця на етапі. Бій складається з 11 раундів. Переможцем бою вважається команда, що набере більше ігрових очок, ніж суперник. Якщо різниця між очками набраними командами в бою є більшою за кількість питань, що зостались до кінця бою, то команда яка набрала більше очок оголошується переможцем бою достроково. У випадку нічиєї після одинадцяти раундів задаються додаткові питання  по одному до взятого ігрового очка. Команда що взяла це очко оголошується переможцем бою.
4.6.2. Пара А2-Б2 проводить бій за 3–4 місця на етапі. Бій складається з 9 раундів. Переможцем бою вважається команда, що набере більше ігрових очок, ніж суперник. Якщо різниця між очками набраними командами в бою є більшою за кількість питань, що зостались до кінця бою, то команда яка набрала більше очок оголошується переможцем бою достроково.  У випадку нічиї після дев’яти  раундів задаються додаткові питання  по одному до взятого ігрового очка. Команда що взяла це очко оголошується переможцем бою.
4.6.3. Пара А3-Б3 і А4-Б4 проводять бої за 5–6 і 7-8 місця на етапі. Бої складаються з 7 раундів. Переможцем бою вважається команда, що набере більше ігрових очок, ніж суперник. Якщо різниця між очками набраними командами в бою є більшою за кількість питань, що зостались до кінця бою, то команда яка набрала більше очок оголошується переможцем бою достроково.  У випадку нічиї після семи раундів задаються додаткові питання  по одному до взятого ігрового очка. Команда що взяла це очко оголошується переможцем бою.
4.7. За підсумками фінального турніру етапу командам нараховуються турнірні бали:
          1 місце – 10 балів
          2 місце – 8 балів
          3 місце – 6.5 балів
          4 місце – 5 балів
          5 місце – 4 бали
          6 місце – 3 бали
          7 місце – 2 бали
          8 місце – 1 бал
4.8. Підсумкове місце, зайняте командою у Лізі, визначається сумою турнірних балів, набраних у 5 етапах. У випадку, якщо дві або більше команд набрали однакову кількість турнірних балів, процедура розподілу місць є наступною. Перевага команди (вище місце) визначається за такими додатковими показниками:
- Перевага в особистих зустрічах, а саме:
    - Найбільша кількість турнірних очок, набраних в особистих зустрічах;
    - Найкраща різниця виграних і програних ігрових очок, набраних в особистих зустрічах;
    - Найбільша кількість ігрових очок, набраних в особистих зустрічах.
- Найкраща сумарна різниця виграних і програних ігрових очок;
- Найбільша кількість ігрових очок.

Оргкомітет